2015. március 28., szombat

Kritika - Fogadom

Fogadom

Fejléc:

Első ránézésre is látszik, hogy hozzáértő kezek munkája. Nagyon kellemes, harmonikus, a színek és a kivágások is rendben vannak. Valamint ezer köszönet a készítőnek, hogy nem aggatta tele felesleges textúrákkal, ezt csak azért jegyzem meg külön, mert amúgy nevetséges dolgokat látok manapság egy fejlécen. Ez most egy teljes felüdülés volt számomra, régen nem láttam ilyen szép, sallangmentes fejlécet. Minden elismerésem a készítőjének, Khyrának, most is egy igényes darabot adott ki a kezei alól!

Design:

Nem tudok újat mondani a fejléchez képest: igényes, szemgyönyörködtető, és meggyőző. Lehet, hogy felszínes vagyok, de a kinézet nagyban számít abban, hogy beleolvasok-e a blogba avagy sem, és azt kell mondjam, a kinézet hívogat, szinte könyörög, hogy olvassak bele a történetedbe. És imádom a barnás, meleg színeket, nem mellesleg a blog hangulatához is remekül passzol. Csodálatos munka, tényleg.

Alapkoncepció:

Orvosi krimi. Hmm, ez alapjába véve is izgalmasnak tűnik, bár nem olyan populáris, de egy olyasvalakinek, aki A Mentalistán és Dr Csonton él, maga a paradicsom (igen, magamról beszélek). Ha magamtól találtam volna rá, akkor se bírtam volna ki, hogy ne olvassak bele.

Megvalósítás:

Választékos szóhasználat apróbb helyesírási hibákkal, de ezt majd később. Mind a leírások, mind a párbeszédek teljesen rendben vannak. Egyszer-kétszer futottam bele szóismétlésbe, illetve olyan mondatokba, amik nem igazán álltak a számra, de ez egyéni szocprobléma. Humoros, maximálisan élvezhető. Sok-sok piros pont.

Cselekménnyel kapcsolatos észrevételek:

Húha. Kicsit olyan érzésem volt, mintha komolyan egy kórházban dolgoznál, vagy ilyesmi, mert olyan szintű pontossággal és odafigyeléssel írod le, hogy az másképp szinte lehetetlen. Bár még nem dolgoztam kórházban és nem is tervezek, de valahogy így képzeltem el. Nováról jaj de tetszik ez a név előzetes információkat tudhatunk meg, ezer köszönet, hogy nem a szokásos "xyvagyoktizennégyévestehenészlány" módon, hanem beleszőve a történetbe, mint egy normális regényben. Nem túl sok, nem túl kevés, bár inkább olyan első fejezet-feelinges, mint prológusos. De ez legyen a legnagyobb gond, komolyan.
Az első fejezet is nagyon izgire és érdekesre sikeredett. Kicsit olyan Dr House-os érzesem volt a műtét leírásánál, abszolúte elképzelhető. Gondolom a majdnem-halott nőci lesz az alappillér, a sebész című könyvet le is töltöttem, izgalmasnak ígérkezik. Semmi mást nem tudok hozzáfűzni.
Ezt most úgy kritikán kívül, te most mész középsuliba? Szóval idősebb vagyok nálad? Ezt... hogyan? *csodálkozik, és becsukja a száját végre*
A második részt kicsit untam, nem is tudom miért, talán csak a sok leírás miatt, sokkal kevesebb volt a párbeszéd. Persze ez nem feltétlenül lenne baj, csak számomra egy kicsit vontatott volt. Lehet, hogy ezt csak azért emelem ki, mert más negatívumot nem nagyon tudnék mondani, de most ezt muszáj volt. Viszont a párbeszédes részek nagyon jók lettek, Charlotte-t viszont nem sikerült megkedveltetned velem. Nem tudom, hogy ez volt-e a célod, ha igen, akkor ügyi vagy:)
A következő, szám szerint harmadik fejezetben inkább azt véltem felfedezni, hogy a forma valahogy nem okés. Nincsenek gondolatjelek a párbeszédes részek előtt, csak beljebb kezded, ami egy idő után engem idegesít, de persze ez nem sokat von le a zseniális történet alapértékéből. Ami itt nagyon tetszett, az Nova hozzáállása a haldokló beteghez. Zseniális, tényleg látszik, hogy nem szívtelen, csak különc kicsit. Illetve az igazi Dr House. Mert nekem is végig ez járt a fejemben:)
Az utolsó véleményezett rész lett a kedvencem. Lehet, hogy csak az élénk fantáziám játszik velem, de én már most shippelem Martint és Novát. Mindegy, igazából azért ezt favoritálom a leginkább, mert itt kezd igazából krimis lenni, ami egyébként a lételemem. Nagyon meggyőztél, csajszi.

Karakterek:

Nova Thompson: A neve nagyon tetszik. Kicsit olyan hűvös, remélem érted, mire gondolok, de azért van szíve. Nem találtam antipatikusnak, szerintem igazán kedvelhető. És köszönöm, amiért nem toldottad meg a világot még egy Mary-Sue karakterrek. Imádlak érte.
Martin McCord: Bár nem tudhatunk meg olyan  nagyon sokat róla, mégis merem feltételezni, hogy vonzódik Novához. Humoros, aranyos, és nyitottabbnak tűnik, mint a lány.

Helyesírás: 

Nincsenek eget rengető hibáid, azonban összefutottam azzal, amit sok-sok (mostanra azért egyre kevesebb) blogger elkövet. Hozok egy példát, hogy szemléltessem:

- Ezt most beléd szúrom, hogy ne fájjon, aztán az úriember, aki szintén csak lesz orvos, felkísér a röntgenre. – közöltem, és a reakcióját meg sem várva beledöftem a tűt.

Helyesen:

- Ezt most beléd szúrom, hogy ne fájjon, aztán az úriember, aki szintén csak lesz orvos, felkísér a röntgenre – közöltem, és a reakcióját meg sem várva beledöftem a tűt.

Vagy:

- Ezt most beléd szúrom, hogy ne fájjon, aztán az úriember, aki szintén csak lesz orvos, felkísér a röntgenre. – Közöltem, és a reakcióját meg sem várva beledöftem a tűt.

Ennyit találtam:)

Összességében:

Gondolom nem lep meg ezek után, hogy feliratkoztam. Készülj fel, mert a továbbiakban számíthatsz a kommentjeimre. 

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen a kritikát!
    Úgy örülök, hogy megtaláltad a harmadik fejezetben a kimásolási hibákat, így ahogy visszanézem, tényleg nincs rendben. Köszönöm, hogy időt fordítottál a blogra és a kritikára! :) Igen, most fogok középiskolába menni.

    VálaszTörlés

Szablon wykonany przez Jill